Prípad sa začal telefonátom, v ktorom sa podvodník predstavil ako
príslušník cudzineckej polície. Avizoval, že jej zavolá pracovníčka
banky. Tá ju informovala, že jej účet bol napadnutý a ponúkla svoju
pomoc. Vypýtala si jej osobné údaje a tiež údaje k internetovému
bankovníctvu.
"Dôverčivá žena požiadavke vyhovela a potom pod legendou prevodu
peňazí zo svojho účtu na bezpečné miesto potvrdila prevod troch
transakcií v hodnote 150.000 korún," opísala polícia. Peniaze zrejme pre chybu z účtu neodišli. Podvodníci preto pokračovali v manipulovaní ženy.
Využili fakt, že mala dispozičné právo k účtu kamarátky, a primäli ju,
aby previedla na svoj účet takmer tri milióny korún (viac ako 126.000
eur). Potom jej dali inštrukcie, aby išla do banky vybrať dva milióny
korún.
"Na ulici pri jednom z priechodov pre chodcov odovzdala pod rúškom
tmy celý obnos cudziemu mužovi. Peniaze mu dala až potom, ako jej
povedal vopred dohodnuté bezpečnostné heslo, na ktorom sa dohodla s
volajúcou úradníčkou," pokračovala v opise podvodu polícia.
Nasledujúci deň jej telefonovali opäť s tým, že peniaze sú bezpečne
uložené a so žiadosťou, aby vybrala aj zvyšný milión. Žena peniaze
odovzdala rovnako ako v predchádzajúci deň.
S tušením, že bola podvedená, sa nakoniec obrátila na olomouckých
kriminalistov. Polícia prípad preveruje pre podozrenie zo spáchania
zločinu podvodu. Ak páchateľov nájdu a preukážu im vinu, hrozí im
väzenie na dva až osem rokov.
"Upozorňujeme občanov, aby nereagovali na telefónne hovory, e-maily
či správy, v ktorých sa ich snaží bankový úradník či policajt
vmanipulovať do situácie, že ich peniaze sú v ohrození," apelovala česká polícia. Rovnako upozornila, aby cudzím osobám neposkytovali citlivé údaje.